Jag måste gå upp i vikt!

Vissa verkar vara nöjda med att vara pinnsmala medans jag kämpar för livet för att kunna gå upp i vikt,:(men jag lyckas ju vafan aldrig!:( Jag pratade med en läkare och han sa att jag hade för bra ämnesomsättning ''vad det nu betyder''... Oqavsett hur mycket pizza och Donken käk jag får i mig så går jag aldrig upp i vikt. :(

Varje kväll så gör jag 4 mackor med 1/2 kilo smör på och har gjort det det senaste halvåret och vet ni vad resultatet blev?

Jag gick ner 1,5 Kilo!!:(

Vad fan är det jag ska äta för något eller lider jag av annorexia då eller? Jag är 187 lång och vägen 72 kilo.. Är det normalt??



Kommentarer
Postat av: Jossan

Om man ska gå upp i vikt tror jag att man ska äta "normal" mat och skräppmat. Bye bye.

2011-03-02 @ 07:48:50
URL: http://jossanf.blogg.se/
Postat av: Mathilda

Jag är 22 år, 164 cm lång och väger 62 kilo. Perfekt tycker jag :)

2011-03-02 @ 10:39:04
Postat av: Anonym

jag är 174 och väger 61 :), det är väl normalt antar jag.

2011-03-02 @ 19:58:26
Postat av: -

Jag är 170 lång och väger 47 kg.

Jag försöker också gå upp i vikt och det man bör äta mycket av är kolhydrater, så som pasta, potatis osv...

Till det så kan man äta gräddiga såser som innehåller mycket fett.

Till maten borde du dricka röd mjölk (innehåller 3% fett) istället för blå mjölk (innehåller 0,5% fett).

Tänk på att det kan ta långt tid att gå upp i vikt!

Lycka till!

2011-03-02 @ 20:07:21
Postat av: Micha

Det är samma för mig också, äter hur mycket som helst men går aldrig upp i vikt. Gick till sjukhuset och tog lite prover, men dom sa bara att jag har för bra matsmältning. Man får väl ta sig i kragen och börja gymma och få lite muskler, det verkar vara det ända sättet att gå upp..

2011-03-02 @ 20:55:36
Postat av: Sahari

Jag har exakt samma problem. Jag är 160 och vägde 39kg för några år sedan men väger nu 49 kg och har gjort det ett par år nu. Jag har också EXTREMT högt ämnesomsättning men jag har fått levaxin utskrivet av läkaren. Gå till läkaren och be dom ta sköldkörtelhormon-prov på dig. Du kanske också behöver levaxin, eller kanske något annat. Jag har gjort allt ifrån tusen olika prover till gastroskopi tills jag till slut fick levaxin.

Träna är också jätte bra, något jag iförsig inte gör själv men träning i kombination med att äta mycket kolhydrater (eller gainer-pulver och sånt) har jag hört också hjälper en att gå upp i vikt.

Lyckat till

2011-03-02 @ 22:42:43
URL: http://sahari.se
Postat av: jenniferlundquist.blogspot.com

visste du det att du är varelse under eller överviktig om vi tex tar :

du 187 cm , då tar vi 87 och så länge du väger 87 +10 eller 87 - 10 är du inte underviktig eller överviktig.

Grejen sitter inte i att öka i vikt utan öka massan på utseendet , tyvärr asså . Och det e ju det du har problem med .. Verkar sjukt jobbigt har många kompisar med samma problem . Dom äter massa chipspåsar om dagen , pizza ofta osv . Deet enda resultat dom får är acne typ.

De bästa är ju om du får hjälp av en kostrådgivare...

2011-03-02 @ 23:58:34
URL: http://jenniferlundquist.blogspot.com/
Postat av: ida

Jag har haft anorexia och när jag skulle gå upp i vikt åt jag efter ett vist matschema!Om du vill gå upp i vikt så ska du äta ofta och gärna samma tider varje dag,det gör det lättare för kroppen att ta upp näringen!Och sen kan du komplitera med näringsdrycker.Det är viktökande drycker som man tar utöver den övriga maten.Alltså du äter alla mål mat om dagen,plus näringsdrycker.Finns att köpa på tex apoteket.Sen kan du tänka på små saker som att tex dricka röd mjölk,hög fetthalt på smöret och sånna saker!Men det tar långt tid att gå upp i vikt,1/5-1 kilo i veckan är en stadig viktökning.

2011-03-03 @ 01:31:35
Postat av: O L I V I A - http://ooliivias.blogg.se

jag är 1,68 och väger 44,måste gå upp typ 9 kilo & jag äter jääääääättemycket men går inte upp i vikt :o

2011-03-03 @ 01:48:01
URL: http://ooliivias.blogg.se/
Postat av: Penny

Skönt att veta att någon har samma problem som mig.

Går fan inte upp i vikt hur mycket jag än försöker. Och jag hatar min smala kropp! Jag hatar hatar hatar den!

Men hur jag än gör, hur jag än kämpar så händer det inte ett jävla skit!

2011-03-03 @ 01:49:16
URL: http://peennys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0