Vinner man verkligen?

Vad är grejen med att hela tiden fejka tävlingar och be folk att länka till tävlingen för en ökad vinst? Vissa storbloggare delar ut riktiga vinster medans vissa enbart är ute efter kommentarer och länkningar vilket leder till ökad statistik. 

Hugo och Foki la för ett tag sedan upp en tävling i samarbete med Onoff där vinnaren hade en chans att vinna en Ipad. Det gick ut på att man skulle gå in på Onoff.se och vara med och tävla. :

Hugos inlägg :



'' Rim-tävling från ONOFF fortsätter där man kan vinna 2 iPads genom att rimma på surfplatta

Med mitt samarbete med OnOFF kommer här bästa julklappen till er, det enda ni behöver göra är att gå in på onoffs hemsida och skriva ert egna julrim om Ipaden: ungefär så här:

"Jag vill vinna en ipad för jag är fett cool

Nu i Thailand vill jag surfa i min solstol

ge till mig alla ipad snälla

då lovar jag att sluta hälla (i mig bärs)"

(nåt sånt, va kreativa nu, det kan löna sig en ipad)

Klicka på onoffknappen nedan för att komma till tävlingen! ''

Jag var inne på Dennis blogg och såg att han hade lagt upp en liknande tävling, eller snarare en exakt likadan där vinnaren får en Ipad i samarbete med Onoff. Det som dock förvånar mig är varför han inte länkar till deras hemsida utan länkar till Apple.com. Sen är det en aning konstigt varför han ALDRIG har länkat en vinnare, eller? Tycker det är lite tragiskt faktiskt!

Dennis Inlägg : 



Och snälla, INGA negativa kommentarer nu för ni vet att jag har rätt. Fattar inte varför man behöver försvara honom.

Ps. det här är inget hatinlägg. Tycker bara att det är taskigt att fuska till sig på det sättet...Räcker det inte med att han köper statistik? hmm

Det är fult att ljuga!


Kommentarer
Postat av: anna

...Det står att tävlingen avslutas den 2 februari.. och så vitt jag vet har inte 2 februari varit än.

2011-01-20 @ 21:08:25
Postat av: C A Y D E N S

du är fett störd

2011-01-20 @ 21:39:31
URL: http://caydens.blogg.se/
Postat av: Anonym

du är fett störd

2011-01-20 @ 21:39:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0