Det verkar finnas olika nivåer av rasism där ute!



Jag kom precis på en grej. Meningen ''din pantade blondin'' har man ju hört ett par gånger nu och folk verkar inte ta åt sig för det har blivit så pass vanligt. Varför är det okej för personer att uttrycka sig på det sättet och så är det fullt normalt, men om jag exempelvis säger att vissa från förorterna är fattigt äckliga skitstövlar som inte vet hur man beteer sig så är man helt plötsligt rasistisk och hatisk! Hur kommer det sig?

Precis som blondiner har skapat sig en image som pantade så har getto-barn skapat sig en image som kriminella vider.

Om jag själv fick uttrycka mig så skulle det se ut såhär:

Blondiner:
Blondiner är bitchiga och vissa utav dom tror att dom blir mycket sexigare med ett stort blond fluff på huvudet, men vad dom inte tänker på är att den bruna färgen är det som är inne i år. Blondiner har inte svårt för att ta för sig och gillar att få, men är däremot snåla när det kommer till att betala! (Påminner lite om mig faktiskt)



Getto-barn:
Tycker att vissa kan vara riktigt konstiga som begår brott, våldtäkter, ja massa olika slag utav brott och drar med sig hela förorten över en och samma kant, kanske därför man har fått den uppfattningen om dig. Självklart finns det ju också bra personer som är jättesnälla, men nu syftar jag på förorts-gäng, nivet dom som pundar vid tunnelbanorna och hänger på parkbänkar! Tycker att dom borde mogna. Blonda personer kan iaf betee sig lite bättre än dom!



Kommentarer
Postat av: Tin

Så sant, Yousef!

du får börja svara mer på Facebook.. Fu vet vem jag e, hehe<3.

Jätte fin design förresten!!!! Love it, just like i love you.. Haha ne men superfin! Kram<3

2011-01-19 @ 20:47:18
URL: http://bonmarche.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0