Kämpa tills slutet!

Jag väntar ett viktigt samtal imorgon från en frisör skola i hopp om att lyckas få en extra plats där och då jävlar kommer jag att köra till max!

Jag har verkligen inspirerats på sistonde till att kämpa för det jag verkligen vill, till att kunna uppnå mina mål och veta att jag klarar av det jag verkligen strävar efter. I detta fall så är det att bli frisör och jag vet att jag verkligen kommer att lyckas. Jag har satt mina mål i livet och jag hoppas verkligen att jag klarar av dom. 

Jag har märkt hur folk ibland bara slänger bort deras drömmar för att de helt enkelt inte orkar, men seriöst? Kom igen va fan! Varför ska man slänga bort sin framtid och göra sånt som egentligen inte intresserar en bara för att det är den enklaste vägen? Vad är det som är så svårt med att kämpa? Nånstans måste man ju börja för att lyckas, eller hur? Om vi tar bloggar som ex så tror folk att dom kan bli stora över en dag, vilket är fel. Det handlar först och främst om att kämpa sig upp, att göra något som får en att sticka ut och få folk att älska en för det man gör helt enkelt!

Tidigare idag så följde jag med en av mina vänner till arbetsförmedligen där jag stötte på förmodligen världens mest inkompetenta idiot! Han kan knappt prata Svenska och ser ut som skit och klagade på att hans handläggare inte kunde fixa ett jobb åt honom och då så syftade han självklart på sitt drömjobb. Som jag sa så måste man ju börja någonstans liksom! Om jag var i hans sits så skulle jag förmodligen börja diska eller plocka sopor. Det skulle passa han utmärkt och när han väl kan behärska språket bättre så får han nog mer öppna vägar.

Det jag nu försöker att säga är att jag har lyckats komma till det stadiet där jag vet att jag kan. Det enda jag väntade på var en plats på skolan och jag hoppas veeeeeerkligen att jag får den. Håll tummarna för mig nu för det behöver jag verkligen.



Kommentarer
Postat av: sabina anjert

håller alla tummar jag har baby!! och skynda dig med utbildningen så vi kan öppna en salong ihop soooon! i'll be waiting for you my dear =)

2011-01-28 @ 02:20:41
URL: http://finest.se/sabinanjert

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0